Klantenservice

Het aanbieden van monsters

Monsters kunnen door medewerkers van HHNK, Waternet en een beperkt aantal externe partijen, voor onderzoek worden aangeboden bij Stichting Waterproef. Particuliere opdrachten worden niet aangenomen. De juiste verpakking van de monsters en conservering is van belang voor een betrouwbare uitkomst van het gevraagde onderzoek. Stichting Waterproef stelt emballage ter beschikking voor de aanlevering van monsters. Voor advies en het aanvragen van emballage kunt u contact opnemen met onze klantenservice of met de relatiebeheerder. Het is belangrijk rekening te houden met de geldende voorschriften met betrekking tot de monsterverpakking, bewaaromstandigheden, bewaartijd, conservering en transport. In de emballagelijst van Stichting Waterproef staat een beschrijving van de juiste wijze van aanlevering en verpakking van monsters. Evenals een toelichting op de gehanteerde codes.

De te onderzoeken monsters moeten, samen met een volledig ingevuld analyseopdrachtformulier, bij de afdeling Monsterontvangst op werkdagen tussen 8:00 en 16:30 uur worden aangeboden. Een vooraankondiging van het aanbieden van monsters wordt door ons zeer op prijs gesteld.

NB – Stichting Waterproef kan niet verantwoordelijk zijn voor de representativiteit van monsters, die niet door medewerkers van Stichting Waterproef zijn genomen.

Klachtenprocedure

Klachten, meldingen en vragen kunnen schriftelijk per email via de klantenservice van Waterproef worden gecommuniceerd. Waterproef is een geaccrediteerd laboratorium. Vanuit dat oogpunt worden meldingen intern geregistreerd en systematisch afgehandeld.

Vragen over gerapporteerde resultaten of verzoek tot her-analyse worden door Waterproef geregistreerd. In overeenstemming met de opdrachtgever worden deze resultaten op kosten van de opdrachtgever opnieuw in duplo geanalyseerd. Blijkt het verschil tussen (rekening houdend met de meetonzekerheid) deze twee resultaten significant te zijn, dan wordt de vraag beschouwd als melding. Kosten voor het opnieuw analyseren komen in dit geval voor rekening van Waterproef. In alle gevallen wordt een verificatie van het originele resultaat uitgevoerd. Bij eventuele her-rapportage wordt het versienummer van het analyserapport opgehoogd en wordt de reden van wijziging opgenomen op het analyserapport, dan wel schriftelijk gecommuniceerd indien de opdrachtgever alleen een digitale rapportage vorm ontvangt.

De afhandeling omvat in eerste instantie het bepalen van de oorzaak, de omvang en het aandragen van een oplossingsrichting. De uitvoering van de oplossing en de controle van de operationaliteit volgt daarna. Doorlooptijd is afhankelijk van de melding. Tussentijdse communicatie kan mondeling plaatsvinden, een ontvangstbevestiging en een bericht van afsluiting worden altijd per email verstuurd t.b.v. de herleidbaarheid van uw melding.